"Wie verandering wil stemt best op N-VA"

Op 1 oktober 2012

"Wie verandering wil stemt best op ons", klinkt het bij lijsttrekker Kristel Pelckmans. "Wij gaan resoluut voor een efficiënt en rechtlijnig beleid. Wanneer men investeert moet men dit doordacht doen, net alsof je met je eigen geld bezig bent. Verder drukken wij erop datRetie geen eiland is. Er moet meer samenwerking komen met omliggende gemeenten. Eén van onze grote troeven is dat wij gesteund worden door hogere instanties en die steun is echt nodig bij projecten die momenteel in Retie op tafel liggen."

"Ook inzake opvang van asielzoekers zou er meer communicatie moeten komen. Kinderen zouden eerst de taal moeten kennen voor ze hier naar school kunnen. Er zou ook een evenementenambtenaar moeten komen die mensen helpt en coördineert wanneer zij iets organiseren. Verder zou er meer aandacht moeten worden besteed aan mensen met een beperking plus moet er een aanspreekpunt komen voor senioren."

"Onze aandacht ligt ook bij het verkeer in het algemeen, men moet niet enkel de aandacht vestigen op het centrum en het masterplan. Ook de buitengebieden moeten onderhouden worden en op verschillende kruispunten kan het veel veiliger door enkele simpele aanpassingen of enkelrichting door te voeren. Heel belangrijk is ook dat de KMO zone binnen Retie wordt uitgebreid. Dat kan binnen de zone Overbroek, vlak aan de autosnelweg en moet er zo snel mogelijk komen na de aanleg van de ring in de zone Veldenstraat-Europalaan. N-VA heeft heel wat troeven, we zijn benieuwd voor 14 oktober. Feesten doen we sowieso, wie van nul begint heeft niks te verliezen!", besluit Pelckmans.