Een informatieve en gezellige nieuwjaarsreceptie

Op 8 februari 2015

Op vrijdag 30 januari waren we toe aan onze tweede editie van de N-VA-nieuwjaarsreceptie.

Ook dit jaar konden we rekenen op enkele leuke en interessante gastsprekers. In zijn aankondiging liet Paul, onze voorzitter, er geen twijfel over bestaan dat onze eerste spreker ‘Annick De Ridder’ voldoende gewicht in de schaal kon leggen. Zij sprak over mobiliteit in het algemeen (De Lijn, ...) en in onze provincie met natuurlijk aandacht voor de Oosterweel-verbinding. Een belangrijke stap in het oplossen van de verkeersknoop in en rond Antwerpen. Een probleem dat ook ons aanbelangt, gezien de files soms tot in Turnhout reiken.

Bruno Peeters, gedeputeerde voor de provincie Antwerpen, gaf tekst en uitleg rond het afbouwen van de provinciebevoegdheden. Ook werd kort het probleem van het beheer der waterwegen aangehaald, een taak die Retie voorlopig niet overgedragen heeft aan de provincie, gezien de onzekerheid rond de beschikbare budgetten bij de provincie.

Natuurlijk was er ook voor een versnapering en een drankje gezorgd. En omdat beelden meer zeggen dan woorden hebben we enkele sfeerbeelden toegevoegd.

Tot binnenkort, Lode Vlayen - secretaris N-VA Retie